UDI REC-PORTERS

Considerem que hem de fer créixer el sentiment de pertinença de l’alumnat al seu territori i ajudar a construir consciència de vinculació, per aquesta raó aquesta UDI permetrà als alumnes compartir les seues senyes d’identitat i afavorir així l’interès entre pobles.

S’ha començat per una motivació en la que hem realitzat un veig, pense, em pregunte sobre un vídeo promocional de les festes de la Mare de Déu de la Salut. A partir d’aquest treball, s’ha preguntat de quina manera els podriem convidar als nostres amics de Sueca (amics per correspondència) a visitar la nostra ciutat. Després de alguns debats s’ha arribat a la conclusió que es podria enviar informació del nostre poble, i millor si cap en format vídeo. Per tant l’alumnat s’ha motivat molt quan els he dit que seria possible gravar a peu de carrer.

Però, que necessitem per a ser un bons reporters Jordi? Bona pregunta, dons necessitem fer una llista de tot el que necessitem fer abans de la gravació:

  • Investigar sobre el nostre poble
  • Decidir quines zones mostrar
  • Crear grups de treball
  • Conèixer les habilitats per a ser un bon comunicador
  • Practicar abans a classe

Després de decidir l’itinerari del projecte s’ha acordat quina serà la nostra tasca final: Elaboració d’un programa informatiu en el que l’alumnat de forma individual, a peu de carrer, donarà a conèixer els llocs més emblemàtics de la nostra ciutat que compartirem amb els nostres amics per correspondència habituals. Totes les aportacions individuals seran muntades a un mateix vídeo per part del professorat, amb col·laboració amb l’alumnat en allò que puguen.

A continuació mostre alguns pasos d’aquest treball:

Llocs que s’han decidit mostrar en el nostre REC-PORTATGE
Treball d’investigació en equip de treball
Metodologia KANBAN per a l’organització en equip
Infografies creades després del treball d’investigació en equips.

Després del treball d’investigació era el moment de treballar les tècniques orals a classe. Per a aquest treball hem comentat algun vídeos i hem possat en pràctica aquestes destreses amb el nostre monument projectat a classe. Ací s’ha fet un bon treball d’avaluació per a remarcar allò que es feia bé i allò que es podia millorar.

Infografia final per a l’alumnat de cara a la tasca final.

Aprofitàrem les vacances de Pasqua per a que les famílies tingueren temps de gravar amb l’alumnat a peu de carrer. Per a ells també ha sigut una bona experiència. El resultat ha estat un èxit. Òbviament no es pot compartir per aquest canal, però adjunte alguns moments del reportatge

Com a proposta de millora, es contarà amb més sessions de projecte, ja que s’ha hagut d’agafar alguna sessió de castellà per poder arribar ben preparats a les festes de Pasqua.

També es pot valorar la possibilitat, depenent de l’autonomia de la classe, o el curs, a deixar lliure l’elecció del lloc del poble; llacuna del samaruc, Xopera, places, monuments, etc.

Però tenint en compte l’edat d’aquest alumnat, la seua tasca final no ha pogut ser més brillant. Enhorabona a alumnat i famílies.