Mini teacher: El talent que tenim

Durant la nostra etapa educativa estem acostumats a fer tot allò que ens diuen els mestres, obeïm i estudiem tot allò que ens marca el currículum, però en poques ocasions ens han deixat l’oportunitat de mostrar el nostre talent, allò que ens apasiona i que ens agradaria compartir amb la resta de companys. L’alumnat té molt de talent i en moltes ocasions pasen per davant de nosaltres, historiadors, futbolistes, gimnastes, científics o grans mags i no ens adonem. Pasa el curs i no coneixem els seus gustos, les seues aficions o simplement tot allò que els apasiona.

És per això que es fa imprescindible donar-los aquesta oportunitat per a es senten més feliços, més volguts i que a més a més el grup estiga més cohesionat i més unit. Amb tot açò es consolida més l’amistat, ja que ells mateix es descobreixen, coneixen noves activitats i inquietuds.

Mini teacher, ha sigut el nom elegit. Cal dir que la participació era totalment voluntària i el procediment que he utilitzat seria el següent:

  • L’alumne/a em comenten la seua intenció, el seu projecte.
  • Els guie i els ajude a elaborar la presentació.
  • Concretem un dia i hora.
  • Compartim el material utilitzat amb la resta de companys en Classroom.

Sempre he intentat que la presentació continga una part d’història, una part pràctica i si cap, la participació activa del públic. També cal deixar clar el procediment per a poder-nos organitzar millor. Les presentacions han estat entre els 10′ i els 20′.

Les reflexions que fa unes setmanes vam fer sobre aquest projecte d’aula van ser molt positives, ja que l’alumnat valorà molt positivament que els deixem l’oportunitat de compartir el seu talent, la seua il·lusió o els seus interessos. He de dir que m’he endut moltes sorpreses, ja que mai imaginava algunes de les propostes. Però a la vegada, m’ha permès conèixer millor als meus alumnes, entendre millor els seus comportaments i el millor de tot, veure com entre ells naixen noves aventures i nous temes de conversa. Alguns d’ells també es sorprenen al veure que tenien gustos compartits que no sabien fins ara.

Dels 13 alumnes que hem estat en aquest curs tan especial, els mini teachers exposats han sigut els següents:

  • Salut Giner: El violí
  • Joan Llòpis: Ukelele
  • Isabel Giner: L’adolescència
  • Alejandra Moragón: Marvel
  • Martina Carpi: Gimnasia Rítmica
  • Maria Jurado: Castanyoles
  • Marc Algarra: Els valors de l’esport
  • Lola Adam: Els signes zodiacals
  • Rocio Vargas: Trucs de màgia
  • Mar Santos: Dones importants
  • Alejandra Moragón: Cacauet salat