Descobrir App útils és un dels avantatges que et ofereix la tecnologia. En aquest cas he treballat Plickers, perfecta per a rebre feedback del teu alumnat d’una manera ràpida i efectiva, i el millor de tot es veure com es motiven sempre que la utilitzem.
Amb el sistema de realitat augmentada reconeix automàticament el que cadascú ha decidit, transferint la informació en temps real a una gràfica que es pot veure projectada a la pissarra digital.
Per a poder utilitzar aquesta eina, t’has de descarregar els codis, els quals els pots trobar en la pàgina web oficial https://help.plickers.com/hc/en-us/articles/360008948034-Get-Plickers-Cards. Quan tens l’aplicació, cal veure el número QR que cada alumne/a té associat per a que després relacionat correctament el seu resultat o opinió. També cal dir que Plickers està associada a Classroom i per tant et permet inserir la teua classe habitual de forma automàtica.
Les seues aplicacions poden ser molt variades, però s’ha de tenir en compte que tenen que ser preguntes amb un màxim de 4 opcions (A,B,C,D). Jo l’he utilitzat molt per a les comprensions orals, ja que després d’escoltar l’àudio o vídeo pots llençar les preguntes d’una forma ràpida i efectiva.
Algunes coses a tenir en compte i que en les primeres vegades no vaig tenir en compte, és el tamany de la lletra una vegada projectada. Aquest any teníem una TV que per a l’alumnat d’última fila era un poc complicat de veure correctament. Si això li afijes que sempre tens a algun alumne/a amb problemes de visió, fa que la prova no siga efectiva, ja que en alguna pregunta, tal vegada conteste sense haver vist correctament les opcions a triar.
Per tant, molt important, o situem a prop a l’alumnat amb dificultat visual, o de manera oral dictem les opcions que hi poden trobar. Fins i tot podem imprimir per a aquells amb més dificultats les preguntes en un foli, i així ens assegurarem de que els resultats són correctes.
En definitiva, recurs per a tenir sempre a mà!